marque communautaire n°2724672

Doug Edwards, ancien Director of Consumer Marketing and Brand Management de Google, évoque sur Xooglers la création de la marque AdWords (en interne, le nom de code du projet était "adstoo") : 

"[…] the branding of the program in 2000 was an interesting challenge. We debated a number of names, with "BuyWords" and "AdsDirect" rising to the top among a list that included "PrestoAds" and "AdsToo." The keyword-targeting concept was still relatively new and we wanted a name that would give people some idea of how it worked.

As the email debated waged on, I threw out "AdWords," as a compromise. It seemed to meet the requirements and, as I pointed out to the ads team, it had a comforting familiarity about it. "AdWords." "Edwards." Hmmm…

We checked with the owner of the BuyWords domain and he wouldn’t sell and we agreed that AdsDirect was too much like direct mail. So, AdWords it was."

Précédent

Sous la ceinture

Suivant

Du provisoire définitif

A propos de l'auteur

Frédéric Glaize

Conseil en Propriété Industrielle (dessins & modèles, marques), chez Plasseraud IP.
Créateur et éditeur du site pmdm.fr.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur comment les données de vos commentaires sont utilisées.

Un autre article intéressant :