Sélection de liens du 27 mars 2011 au 4 avril 2011:
- International Trademark Filings Recover in 2010 – International trademark activity recovered in 2010 with WIPO receiving 39,687 applications under the 85-member Madrid System for the International Registration of Trademarks (“the Madrid system”), representing a 12.8% rate of growth1. The largest growth was registered from the Republic of Korea (+42.2%), China (+42%), Italy (+38.7%), United States of America (+29.6%), European Union (+26.9%) and Japan (+20.2%).
- International Design System sees Record Growth in 2010 – International design activity saw strong growth in 2010 with WIPO receiving 2,382 applications under the 57-member Hague Agreement Concerning the International Registration of Industrial Designs, or a 32.6% increase over the previous year.
- Le lapsus de Frédéric Lefebvre (citant « Zadig & Voltaire » comme son livre de chevet) a suscité un joyeux engouement pour les incursions incongrues de noms de marques dans les titres de livres. Une synthèse est publiée ici : Top 20 titres livres de la « bibliolefebvre » de Frederic Lefebvre | Topito – hashtag #bibliolefebvre lancé par Rue 89. Petit compil d’un lapsus qui fait parler
- Marseille Capitale Culturelle 2013 : un logo controversé – Ressources Cap’Com – Les ressources en communication publique et territoriale – L’histoire du logo de Marseille Provence constitue un long chemin
- la cuisine du graphiste: Melbourne fait des petits –
- Songs with a brand name – database
- WIPO Overview of WIPO Panel Views on Selected UDRP Questions, Second Edition (« WIPO Overview 2.0 ») – WIPO Overview of WIPO Panel Views on Selected UDRP Questions
- Creative Review – A new logo for London –
- Contrefaçon : saisies records au Havre – Europe1.fr – France – année record en matière de saisies de produits contrefaits, avec plus de 1,1 million d’articles, le plus souvent provenant d’Asie par voie maritime
- Le grand marché de la contrefaçon – Programmes TV – Toutelatele.com – 20:35 Vendredi 01 avril sur FRANCE 4
- La contrefaçon high-tech encore en hausse, selon Priceminister – La téléphonie représente la plus grosse part des contrefaçons
- Le logo d’Eurostar & la nouvelle identité visuelle d’Eurostar en exclusivité ! | Graphisme & interactivité blog par Geoffrey Dorne –
- So you think you can design a logo? | Patrick Burgoyne | Comment is free | guardian.co.uk – A line in a box could represent any bank, but repeat it often enough (with a few million in marketing spend behind it) and it comes to be associated with just one.